Treceți la conținutul principal

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com

Conferință despre muzica indiană și influența ei în creația compozitorilor contemporani la Biblioteca Metropolitană din București :: nirmal-art.com
Biblioteca Metropolitană din București găzduiește în data de 22 noiembrie 2017, ora 16.30, la sediul central, sala Auditorium, conferința Influențele culturii și muzicii indiene în creația compozitorilor secolului XX și XXI susținută de Dr. Cleopatra David. Conferința are loc în cadrul Academiei de Studii Indiene, organizată la București de Centrul Cultural Swar Arpan și Ambasada Indiei. Coorganizator: Asociația culturală Nirmal Art.

Intrarea este liberă.

O călătorie muzicală din India în Europa, America și înapoi în India.

Fascinația autoarei pentru spațiul geografic și cultural al Indiei a constituit mobilul elaborării câtorva lucrări al căror subiect îl constituie diferite aspecte ale muzicii indiene și a căror urmare firească este studierea impactului pe care această cultură milenară l-a avut asupra compozitorilor veacului al XX-lea. Lucrările redactate în perioada 1999 — 2007 au studiat cele două stiluri ale muzicii clasice indiene: Hindustani și Karnatik. Fenomenul muzical indian este privit în primul rând din punctul de vedere al teoriei muzicale, analizând fiecare parametru din perspectivă occidentală, dar menționând și concepțiile indiene referitoare la aceștia. Studiul muzicii indiene la nivel practic a avut darul de a lămuri o parte din aspectele muzicii indiene pe care nici un tratat nu le poate reda.

Această lucrare, după descrierea traseului pe care l-au avut elementele filosofiei, literaturii și muzicii indiene în cultura europeană, abordează cazul compozitorilor Olivier Messiaen, John Cage, Karlheinz Stockhausen, Giacinto Scelsi, Jonathan Harvey, La Monte Young și Aurel Stroe, analizând câteva dintre lucrările acestora și identificând elementele de limbaj preluate din muzica indiană.

Conferința a fost susținută și la Universitatea din Wolverhampton, Marea Britanie, în data de 10 noiembrie în cadrul World Music Conference, care a avut ca temă generală explorarea intersecției dintre științe, tehnologie, inginerie și matematică (STEM skills) și world music și a avut ca scop reuniunea de muzicologi, profesori și artiști din Europa și nu numai pentru a facilita comunicarea, învățarea continuă și dezvoltarea academică.

Cleopatra David a obținut titlul de Doctor în anul 2010 sub îndrumarea compozitorului Octavian Nemescu. A făcut un stagiu de cercetare în India, unde a studiat muzică clasică indiană, stilul Karnatik. Acticvitatea sa profesională se desfășoară în domeniul interpretării muzicii de cameră împreună cu Sangit Chamber Ensemble și de operă ca membru al trupei Operei Comice pentru Copii din București. A publicat articole, cronici muzicale și studii în revistele Actualitatea muzicală și Muzica, pe site-ul http://Liternet.ro sau pe blogul de pe Adevărul.ro. A organizat numeroase proiecte culturale, printre cele mai importante fiind Festivalul Primăvara Spiritului 2016 și 2017, Junge Talent Masterclass 2016 împreună cu Los Angeles — Moscow Music School și Austrian Imperial Arts , International Singing Masterclass, Vaasa, Finland 2017 și Turneul Național Comorile Persiei și Gala Muzicilor Tradiționale 2017.

www.facebook.com/events/1485666744851933/



Citește mai mult: http://www.nirmal-art.com/news/conferinta-despre-muzica-indiana-si-influenta-ei-in-creatia-compozitorilor-contemporani-la-biblioteca-metropolitana-din-bucuresti/#.WgxDSmH2vRA.blogger

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Eveniment muzical şi editorial: lansarea partiturii „Pomenire. Un Recviem Românesc” de Ştefan Niculescu

A XVII-a ediţie a Săptămânii Muzicii Contemporane a constituit prilejul lansării partiturii „Pomenire. Un recviem românesc” aparţinând compozitorului şi academicianului Ştefan Niculescu în foyerul sălii de concerte a Societăţii Române de Radiodifuziune, eveniment urmat de audiţia lucrării în interpretarea Orchestrei Naţionale Radio, a Corului Academic Radio (condus de Dan Mihai Goia) şi a basului Pompei Hărăşteanu sub bagheta tânărului dirijor Tiberiu Soare. Realizată în condiţii grafice deosebite într-o veritabilă ediţie de lux, lucrarea a fost întâmpinată cu entuziasm de colegii de breaslă ai autorului, aceştia salutând iniţiativa Editurii Academiei Române pentru care tipărirea partiturii reprezintă o premieră. La lansare au luat cuvântul autorul, compozitorii Liviu Dănceanu, Dan Dediu, muzicologii Despina Petecel Theodoru şi Laura Manolache precum şi dirijorii Horia Andreescu, Tiberiu Soare şi Dan Mihai Goia, aceştia fiind implicaţi direct în realizarea actului artistic. Compozito

La Serva Padrona joacă în deplasare la Craiova

Sâmbătă, 14 octombrie, la ora 19.00 spectacolul independent de operă La Serva Padrona se va juca pe scena Cercului Militar din Craiova în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini organizat de Opera Română Craiova.   Nu am apucat în nici o postare din social media să mulțumesc acestei instituții pentru invitație și pentru întreg sprijinul pe care ni-l oferă pentru ca spectacolul să se desfășoare cu succes, dar o fac acum. Între timp, am acordat un interviu telefonic domnului Florin Firu pentru Radio România Acrualități, așa cum a făcut și regizorul spectacolului, Alexandru Pătrașcu aici . Deci jucăm în deplasare, iar scorul interviurilor este 1:1  Mai sunt încă bilete și se pot achiziționa online aici:  https://iticket.ro/event/ticket/la-serva-padrona Transcriu în următoarele rânduri gândurile împărtășite cu ascultătorii Radio România Actualități Radio România Actualități:  Festivalul internațional “Elena Teodorini”, organizat de Opera Română Craiova, propune sâmbăta viitoare,

Serghei Rahmaninov: Vecerniile Op. 37

Creaţia religioasă a lui Serghei Rahmaninov cuprinde Liturghia Sfântului Ioan Gură de Aur Op. 31 şi Vecerniile Op. 37, mărturii ale legăturii spirituale a compozitorului cu tradiţia ortodoxă rusă. Vecerniile sunt scrise în contextul obligaţiilor profesionale pe care Rahmaninov le avea în calitate de inspector  de muzică la Liceul nobiliar pentru fete din Moscova, poziţie în care trebuia să organizeze de evenimente muzicale pentru susţinerea materială a armatei ruse. Lucrarea fructifică cercetările realizate de compozitor sub îndrumarea lui Stepan Smolensky (căruia i-a şi dedicat acest opus), a manuscriselor de muzica religioasă rusească din secolele al X-lea, al XI-lea. Aceste cercetări se înscriu într-un curent de explorare a muzicii sacre ruse iniţiat de Ceaikovski. Vecerniile (de fapt muzica pentru Vecernie şi Utrenie ) au fost compuse în 1915 şi definitivate în doar două săptămâni, primind recunoaşterea criticilor şi a publicului şi, spre deosebire de Liturghie, acceptate